Fotbolls EM har dragit igång!

För det första tackar jag Edina som hjälpte mig med bloggen men går nu genast över till
fotbolls EM som drog igång i lördags. Men det var inte förens i måndags tv-soffan bänkades,det var nämlingen Grupp C som spelad, Holland - Italien. Jag hatar Italien och älskar Holland,så för mig var de inget tvivel om att Holland skulle dra hem segern,men med 3-0?!enligt mig är de stor utklassning. Målen var fantastiska och alla som sköt in dem kommer från Real Madrid,favorit laget! Wesley Sneijder,favorit,trycket in de andra målet som var sjuhelvetes snyggt!
Över till gårdagens match, Grupp D, Grekland - Sverige. En helt klart svår match, som ingen trodde skulle vinnas.
Men precis som Holland förvånade, gjorde Sverige samma sak. I den 70:e minuten någon gång får Zlatan en perfekt passning av Larsson som han sedan kraftig skjuter in i mål. UNDERBART! upp ur soffan flög man och skrek,liksom publiken och alla andra som befanna sig i Salzburg,de var nog inte bara jag som fick gåshud!1-0 till Sverige alltså. Grekland trycker på som aldrig innan under matchens gång och blir farligt nära någon enstaka gång. Sedan blir det Sveriges tur,Ljungberg får en perfekt passning och är helt fri mot mål men MISSAR,tur chippar någon över målvakten och den lyckas landa vid Hansson och två grekiska spelare,ett två tre sen är den inne i mål. Glädje för Sverige glädje för Hansson. Matchen slutar 2-0. På fredag väntas Holland - Rumänien och på lördag Sverige - Spanien.
HEJA HOLLAND
HEJA SVERIGE

Kommentarer
Postat av: MYSAN

sjukt att holland vann över regerande VM-mästarna Italien. men sverige vann ju över regerande Em-mästarna Grekland, så under kan ske ;)

2008-06-11 @ 15:08:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0